top of page
  • Writer's pictureJessica

3 månader är alldeles för länge!

Updated: Oct 17, 2020

Sist jag skrev en bloggpost var 3 månader sen.... måste skärpa mig här! Jag är i alla fall flitig på Instagram @sv.taipan_sweden , där kan man kolla vart vi håller till (i mer eller mindre realtid) om ni har lust!


Nå då är det dax för en uppdatering!

Vi har kastat loss! Vi lämnade Lundåkrahamnen kl 10.00, 2020-05-20 och styrde söderut.


Corona har satt käppar i seglen så att säga, så vi kommer inte utomlands...än.... Vi har nu planerat om lite och seglar runt vår vackra svenska kust tillsvidare. Vi la oss på svaj utanför Höllviken och låg där två nätter och samlade oss....Vi är nu officiellt "liveaboards" som det heter i båtvärlden. Huset är uthyrt, bilen är såld och vi har bara varandra att prata med :). Alf har ingen tjänstetelefon mer och har för sig att han klarar sig utan telefon... Han vill ändå gärna att jag internetdelar i tid och otid, så lite beroende är han ändå. Det lutar att jag kommer att skaffa ett kontantkort till honom endera dagen...

Lundåkrahamnen, Landskrona
2020-05-20, Vi har kastat loss!

Höllviken på svaj
Höllviken på svaj med utsikt över Öresundsbron

Vi fortsatte sedan vidare till Ystad Marina där vi låg två nätter och i skrivande stund ligger vi på en SXK-boj i Valjeviken, Blekinge (Svenska kryssarklubbens boj som finns utplacerade längs Sveriges kust där man som medlem med inregistrerad båt i Svenska Kryssarklubben får lägga sig i 24 timmar).


Jag tog mig en roddtur bort till hamnen i Sigersvik här i viken imorse. En trevlig man som mastade på sin båt välkomnade oss till viken och berättade att vi var först ut att lägga oss på bojen så den var nyplacerad där, kul! Här är lugnt, skyddat och vackert med mycket fågelliv inpå "husknuten".

Strandhugg i Valjeviken
Strandhugg i Valjeviken

Nu skall jag allt se till att det inte dröjer 3 månader till nästa uppdatering, men glöm inte Insta där håller vi till mest :)


Vi hörs snart igen!


61 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page